سعید مرتضوی مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی شد
نوشته شده توسط : blpwjob

رهبر ایران در سال های پیش از سعید مرتضوی تقدیر کرده بود

مراسم معارفه سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تامین اجتماعی، برگزار شده است. آقای مرتضوی که همزمان رییس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز هست، با وجود داشتن پرونده مفتوح قضایی، مدیرعامل تامین اجتماعی شده است.

مراسم معارفه سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و معاون دادستان پیشین کل ایران، روز شنبه بیست و هفتم اسفند (هفدهم مارس ۲۰۱۱) در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، صندوق تأمین اجتماعی ایران در دو ماه گذشته با حضور سرپرست اداره می‌شده است.

نام پیشین این نهاد که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه است، سازمان تامین اجتماعی بود اما در وب سایت این نهاد اخیرا از آن با عنوان صندوق تامین اجتماعی یاد شده است.

مطابق قانون، صندوق تامین اجتماعی یک سازمان خدمات عمومی غیردولتی است و بیش از ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد.

این سازمان بزرگترین سازمان بیمه ای در ایران به حساب می آید و بنا به گفته مدیرعامل پیشین آن، ماهانه بابت حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و هزینه های درمانی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می کند.

زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی - کانادایی در زمان بازجویی توسط آقای مرتضوی در زندان اوین به شکل مشکوکی کشته شد

حدود دو هفته پیش از انتشار خبر رسمی انتصاب سعید مرتضوی، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در تذکری به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور این کشور نسبت به این خبر واکنش منفی نشان داده بودند.

سعید مرتضوی، به طور همزمان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق ارز و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی است.

او در زمان انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ معاون دادستان کل کشور بود، اما به دلیل عملکرد خبرسازش از جمله فجایع بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران، از این سمت برکنار شد.

آقای مرتضوی پس از این برکناری، به فاصله اندکی از سوی محمود احمدی نژاد حکم انتصاب گرفت و به دولت رفت.

سعید مرتضوی از سوی کمیسیون ویژه مجلس درباره حوادث بعد از انتخابات، به عنوان صادر کننده دستور انتقال بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک معرفی شده بود.

بر اساس گزارش کمیته ویژه مجلس، آقای مرتضوی در جلسه‌ای با اعضای این کمیته گفته بود که دلیل انتقال برخی از بازداشت شدگان به کهریزک "فقدان ظرفیت زندان اوین" بوده است.

او علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، ابتلای آنها به بیماری مننژیت دانسته بود اما کمیته ویژه مجلس این اظهارات آقای مرتضوی را رد کرد و آنها را "خلاف واقع" دانست.

نام سعید مرتضوی به عنوان قاضی شعبه ۱۴۱۰ دادگاه انقلاب، معروف به دادگاه مطبوعات در دهه ۷۰ خورشیدی مطرح شد.

آقای مرتضوی به عنوان قاضی این دادگاه حکم توقیف بسیاری از نشریات و بازداشت و زندانی شدن شمار کثیری از روزنامه نگاران ایرانی را صادر کرده بود.

سعید مرتضوی در زمانی که قاضی دادگاه مطبوعات بود احکام متعددی برای بازداشت روزنامه‌نگاران و توقیف نشریات صادر کرده است

اما او زمانی مورد توجه رسانه های بین المللی و نهادهای حقوق بشری قرار گرفت که زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی – کانادایی در زندان اوین تهران و در جریان بازجویی توسط آقای مرتضوی به شکل مشکوکی کشته شد و جسد او فوری به خاک سپرده شد.

گزارش های رسمی حاکی از "برخورد جسم سخت" با سر خانم کاظمی در زندان اوین بود.

او به دلیل عکاسی غیرمجاز از بیرون زندان اوین بازداشت شده بود.

مرگ مشکوک او در زندان اوین واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان علیه ایران را برانگیخت و روابط ایران و کانادا را به سردی کشاند.





:: برچسب‌ها: ایتالیا , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: